Túlélősó a mindennapokban - kicsit másként...

Friss topikok

Címkék

A szülőnek az a dolga , h feleslegessé tegye önmagát....

2018.04.06. 07:27 Scmic67

Az éjjel hallgattam egy nagyon jó tanítást, amiben ez a mondat betalált a szívem középébe, és, azóta is ott forog....

A jó szülőnek az a dolga, ismertetőjele,h  feleslegessé teszi magát a gyermeke életében.

Annyira szeretem, amikor valami szembemegy a szokvánnyal :)

Mert, mit látunk magunk körül.... idősebb szülők, fölnőtt gyerekekkel, és, a szülő ezerrel gebeszkedik, h meghatározója, lételeme maradjon gyermeke életének....

Mert, ő tudja, ő jobban tudja.... majd, őőőő megmondja a tutit, ha kérdik, ha nem....

És, számon kér.... aggodalmaskodik... megsértődik, ha nem az történik, amit elképzel...

Magunkra ismerünk páran ? :)

Félelmek jönnek, és gyötörnek, h mi lesz... eszik?? Felöltözött rendesen ?? Mi lesz, ha.... ??

Pláne, ha el is költözik a csemete... :)

3 fiam van, mind külön él már.

Az elköltözésük.... hááát.... megszenvedtem, nah ....

Emlékszem, h ott zokogtam, miután fölszállt a vonatra, miután elköltöztettem, és elindultam haza, miután.... mindegy már... :)

Ott zokogtam, és nagyon fájt, nagyon aggódtam, és.... elkezdtem hálát adni értük, és, odabízni Annak, Akitől kaptam Őket, és  azt mondogattam, h nem veszteség, semmi nem veszteség , az élet előre megy, így jó, így helyes. Így kell legyen.

És, aztán a kérdések :

Jajj, mi van velük ,??

Jajjj, nem aggódsz ???

Jajjj, ettek ???

Jajjj, hideg van, mi van, ha fáznak ??

Nos , igen, ezek jogos kérdések.... csak....

Egy huszonpár éves ember elvileg rádöbben, h ha éhes, ennie kéne, ha nincs mit , elmegy a boltba, és vesz, ha fázik, felöltözik, ha szomjas, iszik....

 Volt 20 évem ezekre megtanítani őket , ha ezeket most kell, hááát.... akkor inkább  , hagyjuk.... ;)

Merjük elhinni, h fantasztikusak, különlegesek, egyediek, de  legalábbis , életképesek a fölnőtt gyerekeink :)

Merjük hagyni élni , őket ;)

Merjük elhinni, h, amit vetettünk, az termékeny talajba hullott, és fölnövekszik bennük , és idővel, gyümölcsöt is terem ;)

Merjük élni hagyni őket , és hagyni, h hibázzanak, mert abból tanulnak, és túlélik :)

És..... merjünk mi is élni, merjük elengedni az aggodalmat, merjük elengedni önmagunk fontosságának a tudatát.

Merjünk olyan életet élni, amiben nem a gyerekeink határoznak meg minket ;)

Csodák jönnek, áldások, új élet, új világ :)

A gyereknek, ha fölnőtt is , az a nyugalom, ha boldognak látja a szülőt.... ne rakjunk rájuk fölösleges bűntudatot, azért, mert elhagytak.... Mert , nem elhagytak, szimplán, csak mennek előre , élik az életüket, ahogyan mi is tettük, ahogyan minden generáció teszi, újra  , és újra ... :)

Áldott mindennapokat nekünk , ebben az új életben :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaakademia40felett.blog.hu/api/trackback/id/tr1213813416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása